Toimitusehdot

Yleiset ehdot

Flowsy on ArtFlow’n (y-tunnus 1830528-3) aputoiminimi. Näissä ehdoissa käytetään myyjästä nimitystä Flowsy tai myyjä.

Flowsy myy tuotteita sekä yksityisille henkilöille (kuluttajille) että yrityksille. Kuluttajia ja yrityksiä koskevat osittain eri ehdot mm. maksamisen ja palautusten osalta.

Flowsyn ja asiakkaan välinen kauppasopimus astuu voimaan asiakkaan tehtyä tilauksen. Mikäli hinnat muuttuvat ennen tilauksen käsittelyä Flowsyssa, tuotteet toimitetaan vanhalla hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia (lisäyksiä) hinnanmuutoksen jälkeen, lisättyjen tuotteiden hinnat määräytyvät tilauksen muutoshetken mukaisesti.

Verkkokaupassa annetut hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Ahvenanmaalle tilattaessa verkkokauppa poistaa automaattisesti alv:n, kun asiakas valitsee maaksi Ahvenanmaan.

Flowsylla on oikeus muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja yksipuolisesti siitä etukäteen ilmoittamatta.

Tilaus ja maksaminen

Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on annettava seuraavat tiedot: nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritysasiakkaan on annettava seuraavat tiedot: yrityksen nimi, yhteyshenkilö, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Verkkokaupan maksutavat ovat Bambora Payform (verkkopankit, korttimaksut, lasku, MobilePay, Pivo), PayPal ja Stripe. Liikkeestä noudettaessa maksun voi suorittaa paikan päällä käteisellä tai kortilla, tai etukäteen verkkokaupan maksutavoilla.

Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta, ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy asiakkaan ja Flowsyn välille. Flowsyn vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

PayPalissa maksutapoja ovat PayPal-tilin saldo tai korttimaksu. Maksu suoritetaan PayPalin palvelussa suojatun yhteyden avulla. Korttitietoja ei tallenneta Flowsyn palvelimelle missään vaiheessa.

Stripen kautta voi maksaa kortilla. Maksu suoritetaan Stripen palvelussa suojatun yhteyden avulla. Korttitietoja ei tallenneta Flowsyn palvelimelle missään vaiheessa.

Toimitus

Flowsyn verkkokaupassa toimitus Suomeen on aina ilmainen!

Tuotteet toimitetaan pääasiassa kirjeenä, joka mahtuu postiluukusta tai -laatikkoon.

Varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään samana tai seuraavana arkipäivänä. Jos tuotetta ei ole varastossa, sen valmistus kestää yleensä muutaman päivän. Koko tilaus lähetetään samalla kertaa sitten, kun kaikki tuotteet ovat valmiina lähetystä varten.

Liikkeestä noudettaessa tilauksen käsittelyajat ovat samat kuin yllämainitut toimitusajat. Flowsy lähettää asiakkaalle ilmoituksen sähköpostitse, kun tilaus on noudettavissa liikkeestä. Tuotteita pidetään varattuna seitsemän (7) vuorokautta, jonka aikana ne on noudettava tai sovittava myöhäisemmästä noutoajankohdasta.

Flowsy ei ole vastuussa toimituksen mahdollisen viivästymisen asiakkaalle aiheuttamista kustannuksista. Jos jotakin tuotetta ei voida Flowsysta riippumattomasta syystä valmistaa ja toimittaa samaan aikaan muiden tuotteiden kanssa, asiakkaalla on oikeus perua tilaus siltä osin.

Flowsy ei veloita Suomen mantereelle ja Ahvenanmaalle lähetetyistä tilauksista toimitusmaksua (kirjelähetys). Ruotsiin ja Viroon lähetettäviin tilauksiin lisätään 3 € toimitusmaksu. Muihin maihin toimitetaan vain asiasta erikseen sopimalla.

Tuotteen palautus ja vaihtaminen

Kuluttajana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen kotonasi samalla tavalla kuin voisit tutustua siihen kaupassa, mutta et voi ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessaan ja mahdolliset tuotemerkit ym. yhä kiinnitettyinä ja ehjinä. Sinua varten räätälöidyillä/tehdyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Flowsylla ei ole palautussopimusta kuljetusliikkeiden kanssa, mutta hyvitämme asiakkaalle palautuskuluista 2,00 €, kun palautus on tehty näiden ohjeiden mukaisesti ja tuotteet saapuvat perille ehjinä. Liikkeestä noudetut tilaukset on palautettava suoraan liikkeeseen. Jos asiakas haluaa palauttaa noutamansa tilauksen postitse, Flowsy ei hyvitä palautuskuluja.

Ilmoita palautuksesta etukäteen sähköpostitse info@flowsy.fi tai puhelimitse numeroon 040 631 3132. Ilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kerro ilmoituksessasi tilausnumero, yhteystietosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa vai palautatko koko tilauksen. Varmista, että saat meiltä vastauksen sähköpostiisi ja palauta sen jälkeen tuote/tuotteet osoitteeseen:

ArtFlow / Flowsy
Kauppiaankatu 3
10300 Karjaa

Laita palautukseen mukaan lähetyksen mukana saamasi lähetyslista tai kopio siitä. Liitä mukaan myös tilinumerosi, mikäli maksoit tilauksesti Bambora Payformin verkkopankkimaksulla. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.

Pakkaa tuote/tuotteet hyvin joko alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan puhtaaseen, ehjään ja kestävään pakkaukseen. Jos palauttamasi tuote/tuotteet saapuvat meille puutteellisen pakkaamisen takia vahingoittuneina, emme voi hyvittää niitä tai palautuksen lähetyskulua sinulle.

Kun palautus on saapunut meille, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Palautamme summan ja palautuskulun hyvityksen (2,00 €) viikon kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Huomaathan, että kaikki tuotteet, jotka haluat palauttaa, on palautettava yhdellä kertaa ja yhdessä pakkauksessa. Jos palautat ensin vain osan tuotteista ja myöhemmin haluatkin palauttaa vielä lisää, toisesta palautuksesta emme hyvitä palautuksen lähetyskulua.

Hyvitämme siis palautuksen lähetyskulun, kun
– olet kuluttaja-asiakas
– ilmoitat meille palautuksesta etukäteen, 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
– palautat tuotteen/tuotteet 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä
– pakkaat palautettavan tuotteen/tuotteet huolellisesti, niin että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia

Mikäli haluat vaihtaa tuotteita, lähetämme korvaavan tuotteen/tuotteet vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Reklamaatio

Flowsy tarkistaa kaikki tuotteet ennen niiden lähettämistä asiakkaalle varmistuakseen niiden virheettömyydestä. Mikäli asiakas kuitenkin saa väärän tai vioittuneen tuotteen, hänen on ilmoitettava asiasta välittömästi sähköpostitse osoitteeseen info@flowsy.fi tai puhelimitse 040 631 3132. Virhe korjataan toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, Flowsy sopii asiakkaan kanssa vastaavan hintaisen tuotteen toimittamisesta, hinnan alennuksesta tai kaupan purkamisesta.

Flowsyn tuotteet valmistetaan siten, että ne kestävät käyttöä useamman vuoden. Tuotteet saattavat kuitenkin muuttua esim. ilmankosteuden, lämpötilan, auringonvalon tai ihokosketuksen vaikutuksesta. Ethän säilytä tuotteita esim. kosteassa tilassa tai suorassa auringonvalossa. Vältä myöskin pinnan naarmuttamista tai hankausta.

Jos tuotteessa kahden vuoden sisällä kuitenkin ilmenee vikaa, vaikka tuote on säilytetty oikealla tavalla eikä sitä ole käytetty, niin että sille olisi aiheutunut käytöstä johtuvaa vahinkoa, Flowsy korvaa viallisen tuotteen uudella tai vastaavalla tuotteella.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Vaihtoehtoisesti kuluttaja voi käyttää Euroopan komission ODR-foorumia (http://ec.europa.eu/odr) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. ODR-foorumissa käytettävä Flowsy:n sähköpostiosoite on info@flowsy.fi. Silloin kun kyse on suomalaisen verkkokaupan ja suomalaisen kuluttajan välisestä erimielisyydestä, kuluttajan kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä yllä mainittuun maistraattien kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.